Heeeel veel gebeurtenissen 2

28 oktober 2016 - Truro, Canada

Hoi allemaal,

hierbij mijn laatste update over de afgelopen gebeurtenissen. Dan ben ik gelukkig weer bij en kan ik weer wat uitgebreider mijn verhaal vertellen.

10 oktober was een feestdag… kunnen jullie raden wat het was? We kregen een lang weekend vrij van school zodat we Thanksgiving konden vieren; een soort dankdag/kerst gebeurtenis. Het hele weekend staat dan in het teken van familie, vrienden en natuurlijk lekker eten (kalkoen, pumpkin pie en nog veeeel meer lekkers). Wat heel erg lief was, was dat onze hele klas was uitgenodigd bij een van onze klasgenoten thuis. Zijn familie vond het gewoon goed om 35 extra man uit te nodigen! Als bedankje hadden we allemaal wat gekookt/gebakken (Hollandse appeltaart, ovenschotels, toetjes etc.) Het was echt super gezellig en natuurlijk leuk om zo’n typisch Noord Amerikaanse traditie te ervaren. De dag erna was het nog niet over, we vierden de 2e keer Thanksgiving met een klein vriendengroepje bij een vriendin thuis. Allemaal hadden we wat gekookt, we deden spelletjes, keken films, relaxten, ook weer super leuk! Dit was dit op een kleinere schaal dan de Thanksgiving met de hele klas, dus vond ik het persoonlijk misschien nog wel leuker.

Wat er nog bij kwam is dat die vriendin een moederkat en een kitten heeft in haar huis, super schattig natuurlijk! De katten waren gered door haar huisgenoot en na wat geregel besloot ze om ze mee te nemen naar haar appartement in Truro. De moeder was aan het begin nog wel een beetje bang, maar nu zijn ze heel speels, vooral het kleintje. Ze valt je voeten aan, rolt over de vloer, maar op andere momenten ligt ze te slapen op je schoot. Super schattig!

Afgelopen maand vond ook een van de grotere evenementen van school plaats: College Royal. Hierbij kan je je als je wilt opgeven voor een soort dier, schaap, koe of pluimvee. Je krijgt dan in een groepje of persoonlijk een dier toegewezen die je kan gaan trainen om hem te showen. Op de dag van College Royal zijn er dan wedstrijden en shows van de dieren. De dieren worden gekeurd, maar het gaat vooral om het gedrag, hoe goed zijn ze getraind tijdens de afgelopen paar week. Zelf had ik helaas geen tijd om mee te doen door school, maar het evenement bezoeken bleef leuk. Zo hadden ze ook een marktje, een rondleiding over de school boerderij en natuurlijk patty bingo (letterlijk vertaald: koeienpoep bingo). 2 koeien werden in een afgerasterd stuk gelaten waarop vakken waren aangegeven met nummers. Ging een koe als eerste in jou vak poepen dan had je gewonnen! (Haha, hoezo agrarische school).

Tussendoor doen we ook nog huisuitdagingen en wedstrijden binnen in het huis, alles word een competitie hier. Maar vooral de huisuitdagingen zijn belangrijk, mijn huis heeft al 6 jaar op rij gewonnen, die eer moeten we dus verdedigen. Zo deden we vanavond bijvoorbeeld een ‘haunted hallway’ uitdaging, waarin de gangen zo Halloween’achtig mogelijk ingericht moesten worden. Want het is bijna Halloween, het hele weekend is spooky en vol met Halloween feestjes, met mooie kostuums natuurlijk.

In verband met Halloween gingen we ook met een groepje mensen naar de ‘haunted cornmaze’, iets wat je sowieso een keer gedaan moet hebben als je hier woont. Het is een mega maïsdoolhof park dinges helemaal in het thema van Halloween, ze zijn ook maar 1 maand per jaar open. Maar het is wel super uitgebreid en heel erg speciaal, zelfs mensen uit de VS vliegen hier naartoe om er heen te kunnen gaan. Ze hebben 5 gebouwen met verschillende thema’s zoals begraafplaats en fobieën met daarnaast 2 hele grote en enge maïsdoolhoven. Met overal mensen verkleed als zombie, clown, monster of wat dan ook om je de stuipen op het lijf te jagen. In een van de doolhoven rennen ze zelfs met echte kettingzagen achter je aan. En ook al weet je dat het niet echt is, als je daar zo bent en er komt iemand met een kettingzaag op je af is het toch best wel spannend. Helaas wel half dood gevroren aangezien het hier dag en nacht al rond of onder het vriespunt is, maar goed uiteindelijk was het het allemaal waard.

Dus zoals gezegd van het weekend lekker Halloween vieren, wordt vast leuk! Ik houd jullie op de hoogte. Tussendoor nog wel even de toetsen van de toetsweek leren, maar dat is bijzaak toch. En natuurlijk heel hard uitkijken naar volgende week, want volgende week op dit moment zit ik op mijn vakantie locatie. Zin in!

Tot het volgende berichtje,

groetjes Hilde