Kickoff

11 september 2018 - Jönköping, Zweden

Hoi allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden, maar ik had beloofd om nog wat over de kickoff te vertellen. De Kickoff is de introductieweek, naja week, introductie 10 dagen, waarin de studenten vereniging je meeneemt op activiteiten en je tussendoor wat introductie lesjes hebt. Officieel is de kickoff voor bachelor studenten dus het paste niet helemaal in ons rooster, maar we deden ons best overal aan mee te doen.

Het woord dat ik na Zweden niet meer kan horen is het woord 'mingle', alles en iedereen organiseert deze 'mingles' om gewoon met een groep mensen bijeen te komen en elkaar te leren kennen. Dat kan natuurlijk wel heel gezellig zijn, maar aldoor en constant gezellig zijn en met nieuwe mensen kletsen, daar ben je op den duur wel een beetje klaar mee. Tijdens de kickoff was het trouwens wel een goeie manier om nieuwe mensen te leren kennen.

Op de eerste maandag begonnen we met een algemene aanmelding en introductie, waarna we werden opgesplitst in groepen. Deze groepen werden je familie tijdens de kickoff, ik was dus bijvoorbeeld lid van de Tom&Jerry familie. Tijdens de kickoff en de georganisseerde evenementen kon je punten verdienen, waarmee je tegen de andere families streed in bijvoorbeeld dance battles. Mijn groep was voor de helft klasgenoten en voor de helft bachelor studenten, maar het was in ieder geval wel heel gezellig.

De tweede dag was de officiële overall ceremony, waarin we onze groene overall mochten aandoen. Dit klinkt misschien een beetje gek, maar het is een traditie van mijn school om elk gedeelte zijn eigen kleur te laten dragen, bedrijfkunde is dus groen. Tijdens officiële gelegenheden en school evenementen draagt iedereen zijn overal volgens strikte regels en vol met patches (opplak dingetjes) die je met vanalles kan verdienen. Dit is om gelijkheid te promoten, makkelijk aanspreekbaar te zijn en om toch te kunnen laten zien van welke school je bent; daarnaast zitten ze ook echt super lekker! En wie wil nou niet in overall naar school?! Om de ceremonie heen waren en wedstrijden en shows die opgevoerd werden door de verschillende groepen.

De opvolgende dagen waren vooral gefocust op groepsactiviteiten, er was een sportdag, een kroegentocht, een  muziekfestival (in het zweeds), een dropping enzovoorts. Daarnaast waren er ook serieuzere activiteiten zoals een dag waarop je alle studenten verenigingen kan leren kennen. Het waren wel zeker pittige dagen, aangezien je van 's ochtends vroeg tot 's nachts bezig bent, aangezien er ook nog elke avond een after party is in de studentenbar. Daarom deden de meeste mensen, waaronder ik, niet overal aan mee. Het moet wel leuk blijven en sommige dingen zijn sowieso meer voor bachelors dan master studenten. De gala aan het einde was wel super leuk, zo zag je iedereen eens op een andere manier.

Zo, nu zijn jullie in ieder geval op de hoogte van mijn introductieweek, ik zal mijn best doen om vanaf nu wat regelmatiger wat te posten :) Tot het volgende berichtje en trouwens, foto's etc. kan je op mn FB of Insta vinden, neem gerust een kijkje.

Groetjes Hilde