Nieuw semester

31 januari 2017 - Truro, Canada

Hoi allemaal,

hierbij weer een berichtje uit Canada! Aangezien school nog niet heel lang bezig is, is er nog niet veel spectaculairs gebeurd, maar vast genoeg om jullie wat over te vertellen.

Zoals ik de vorige post vertelde ging ik de kerst lekker thuis vieren in Nederland. 3 Weken lang kon ik heerlijk thuis zijn en bijtanken, vrienden en familie bezoeken en nog veel meer. Maar goed, als het gezellig is gaat de tijd snel, dus als snel was het weer tijd om in het vliegtuig te stappen terug naar Truro. Niet dat ik dat heel erg vond hoor, het bevalt me prima hier in Canada, het is gezellig met iedereen dus ik vermaak me nog wel eventjes.

Terug gaan was nog wel even een puntje, mijn overstap was weer in Philadephia maar dat was nogal wat gedoe. Blijkbaar was mijn vlucht overboekt, dus na 6,5 uur wachten voor mijn overstap kwam ik erachter dat er geen plek voor mij was in het vliegtuig. Er waren meer passagiers dan plekken en natuurlijk was ik ook weer een van de mensen die niet mee kon. Gelukkig was het nog maar woensdag, dus had ik geen haast qua school. En alles werd goed geregeld door het vliegveld, dus kon in ‘s avonds lekker in bed ploffen in een hotel in Philadelphia en ‘s ochtends een andere vlucht nemen naar Halifax. Daar werd ik opgehaald door wat vrienden en in no-time was ik weer op mijn plekje in Truro.Maar campus was nog gesloten, dus gelukkig mocht ik (en later Estha ook) in het huis van Laura en Sanne (2 klasgenoten) blijven tot wij terug de campus op konden. Zij kwamen pas later terug naar Truro, dus zij hadden nergens last van en wij hadden een slaap plek, top geregeld!

Hier op school is het vooral heel erg rustig. We hebben maar een paar lessen dit semester en met andere dingen is het ook nog niet heel erg druk. Op sommige dagen kan het echt lastig zijn om te bedenken wat je nu weer met je vrije tijd moet doen, helemaal omdat je hier geen baan hebt etc. Wel is het erg leuk dat we dit semester een elective konden kiezen. Dit is een keuzevak dat alles kan zijn, je mag iets kiezen waar jou interesses liggen. Sommige mensen blijven dicht bij de opleiding door bijvoorbeeld ‘Food and Health’ te kiezen, maar anderen gaan helemaal de andere kant op met ‘Introduction to Businesslaw’. Zelf heb ik conservation biology gekozen, een vak dat focussed op natuurbehoud en bescherming. Voor ik International Food Business koos dacht ik ook een tijdje aan de opleiding Wildlife Management, dit past daar weer helemaal bij. Super interessant, al merk ik wel dat ik niet alle achtergrond kennis heb die mijn klasgenoten die biologie studeren wel hebben. Maar met een beetje extra mijn best doen redt ik dat prima, komt helemaal goed!

Buiten school is het ook vooral lekker rustig aan doen. In het weekend is er vaak wel een plek waar een feest is, de weekenden zijn dus ook vaak niet zo’n probleem. Daarnaast gaan we naar sport wedstrijden waar we onze school aanmoedigen. En doe ik net als meerdere mensen uit mijn opleiding mee aan de SAIL cursus, een cursus over leiderschap. Een onderdeel hiervan is vrijwilligerswerk doen, maar dit vult ook weer lekker de tijd op.

Het feit dat het winter is helpt ook niet helemaal mee, die sneeuw en kou, ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Maar zon komt eraan, voor onze vakantie in februari hebben we namelijk met een groepje een trip naar de Dominicaanse Republiek geboekt, dus dat wordt genieten. Heerlijk, blauwe zee, witte stranden met palmbomen. Goede motivatie om door te zetten met alles wat speelt.

Nogmaals bedankt voor het lezen van mijn blog, leuk dat jullie mijn avontuur in Canada volgen! Tot het volgende berichtje!