Welcome to Canada :)

4 september 2016 - Truro, Canada

Ja hoor, de eerste daagjes in Canada zitten er alweer op.
Er is al van alles gebeurd en gedaan, dus hierbij een kort verslagje.

De reis ging goed, al was het afscheid nemen natuurlijk iets minder. Ik reisde samen met een vriendin, dus scheelde het alweer iets, dan ben je toch niet in een keer helemaal alleen. Vanuit Amsterdam gingen we naar Reykjavik en toen naar Halifax, het was een heel lange reis, maar ondanks wat turbulentie ging het verrassend goed. Filmpje kijken, boekje lezen, puzzel maken, slapen… er is van alles te doen in het vliegtuig. En voor je het weet kan je even je benen strekken op het vliegveld. Het scheelde dat we vanaf Halifax op werden gehaald, we hoefden dus qua vervoer niks meer te regelen. Drie kwartier met de auto en we konden inchecken in onze kamers op de campus.

Het is nog wel heel erg wennen om hier in Canada te wonen, ondanks dat ik er al 2x ben geweest, is het toch weer heel anders. Het eten hier is super zoet en duur, een komkommer is omgerekend ongeveer 4 euro. Gelukkig krijg ik hier eten op campus, dus boodschappen hoef ik niet te doen. Het landschap is wel echt heel mooi. Hier in Nova Scotia is veel bos en alles is heuvelachtig, fietsen is hier echt niet grappig meer. Sowieso is het niet heel erg leuk om te fietsen, ze hebben hier een andere manier om de richting aan te geven en het voelt alsof iedereen je wil platrijden. Er zijn geen fietspaden en niemand houdt rekening met je.

Wel is het schoolleven hier echt heel erg leuk, we hebben een mascotte; Rocky Da’ Ram. Er zijn wedstrijden tussen de verschillende huizen om aan het eind van een jaar een beker te winnen. Naschoolse clubs, heel fanatieke sportclubs en nog veel meer. Het studenten leven is hier echt een leuke ervaring, precies zoals ze in films laten zien.

Dus mijn eerste indruk, super leuk maar heel erg anders! Gelukkig kende ik mijn klas al, maar ook andere mensen staan echt open voor contacten. Ik laat alles maar gewoon over me heen komen, dat is alleen maar leuk.

Nu verder met de introductie week (zal ik later meer over vertellen), foto’s zal ik er binnenkort ook op zetten.

Tot het volgende berichtje!