Winter

21 februari 2017 - Halifax, Canada

Hoi allemaal,

hier weer een berichtje uit het winterse Canada. Het is alweer een tijdje geleden sinds ik geschreven heb, dus hier een overzichtje van wat ik allemaal heb gedaan afgelopen tijd. Een van de eerste dingen die ik me nog kan herinneren is de Superbowl, er zijn vast heel wat mensen in Nederland die ervan gehoord hebben. Maar in Nederland is het lang niet zo groot als in Canada, aangezien de VS ons buurland is en ook veel tv zenders gedeeld zijn. Om het echt goed mee te maken bedachten een paar van mijn Canadese klasgenoten om het samen te gaan kijken. We gingen dus met de hele groep naar een café restaurant in de buurt om de Superbowl te kijken. Persoonlijk vond ik het heel erg tegenvallen, natuurlijk was het gezellig met iedereen samen, maar voor het kijken zou ik het niet doen. Bijna alles draait om de reclames en die zijn wel voor een tijdje leuk, maar in verhouding met de optredens en de wedstrijd is het veel te veel. Sommigen zijn trouwens wel echt grappig, zoek bijvoorbeeld maar eens de Superbowl reclame van Kia op.

Diegenen die af en toe de foto’s op mijn foto’s bekijken weten dat winter hier echt toegeslagen heeft. We hebben bakken met sneeuw gehad, waardoor we al meerdere dagen sneeuwvrij hebben gehad omdat er veel sneeuw lag, of omdat er een sneeuwstorm aan kwam. Nu zou je kunnen denken, heerlijk een dagje vrij. Nou niet dus, de eerste ochtend is prima, maar op den duur is het ook wel fijn als je je kamer weer kunt verlaten en je weer andere mensen ziet. Daarnaast kan het hier echt stervenskoud zijn, het koudste dat ik heb gezien op de thermometer is -25 graden; best frisjes dus. Gelukkig raak je op een gegeven moment gewend aan de kou, dus als het dan in een keer 2 graden is trek je al bijna je zomerkleding aan. Maar over het algemeen is het winterweer echt helemaal geen probleem, ik heb er zelfs een nieuwe sport mee gevonden die ik echt heel leuk vind. We zijn nu al een aantal keer met een groepje wezen skiën ongeveer een half uur van waar ik woon. Geloof me, de mensen die vaker skiën laten het echt veel te makkelijk lijken. Het koste me wel even wat tijd om de techniek onder de knie te krijgen, maar nu vind ik het echt heel erg leuk. Dus hopelijk kunnen we nog een keertje weer gaan na de voorjaarsvakantie.

Ook ben ik een tijdje terug met een groep meiden naar Halifax geweest, de hoofdstad van onze provincie. Het is geen Toronto of Vancouver, maar in ieder geval al een stuk beter dan Truro. We maakten er een gezellig dagje uit van, ik heb me dan ook prima vermaakt. Eerst besloten we naar de farmers market te gaan in Halifax, een plek waar kleine ondernemers hun producten kunnen verkopen, dus naast groente en fruit heb je ook brouwerijen, bakkerijen en zelfs tentjes met warm eten. Toen we alles hadden gezien en geproeft en onze boodschappen binnen waren (NEDERLANDSE KAAS!!) gingen we op zoek naar een volgende activiteit om te doen. We wilden allemaal heel graag schaatsen, maar helaas was de ijsbaan nog niet open, dus besloten we om maar gewoon een beetje rond te lopen door de stad en daarna te gaan schaatsen. Gelukkig hadden ze een paar noren liggen bij de ijsbaan, al gebruikt praktisch niemand die schaatsen. Bijna iedereen heeft ijshockey schaatsen en dan heb je van die kleine kindjes die me toch een potje kunnen schaatsen, ik werd er helemaal jaloers op! Helaas was het ijs ook niet helemaal top, maar gelukkig hebben we toch nog een aantal rondjes kunnen schaatsen. Om de dag af te sluiten gingen we naar het boardgame café. Dit is een plek waar je  voor een kleine entree binnen kunt komen en waar ze dan +250 bordspellen hebben liggen. Dus naast dat je wat drinkt speel je bijvoorbeeld Skibbo, Catan of wat voor spel je ook maar wilt doen. Echt een heel leuk concept, als zoiets in Truro of Nederland zou zijn zou ik er zeker heen gaan!

Deze week hebben we een studybreak, volgens de naam zouden we dan moeten leren, maar dat doen we gelukkig niet. Gister had ik het gevierd met een paar vrienden door samen te gaan luchen, maar vandaag is nog beter! We vertrekken namelijk over een paar uur naar de Domenicaanse Republiek!! Ik heb er helemaal zin in, heerlijk een beetje zon zee strand gevoel opdoen, voor we weer naar school moeten door de sneeuw. Natuurlijk zal straks ook een verhaaltje posten over deze vakantie.

Ik wil iedereen heel erg bedanken die mij een kaartje heeft gestuurd, echt heel erg lief! Mijn hele prikbord hangt vol met lieve kaartjes uit Nederland! Het is natuurlijk altijd leuk om wat te horen van thuis, dus nogmaals bedankt. Mocht je gewoon interesse hebben, kan je ook altijd mijn Facebook checken of een berichtje sturen.

Tot het volgende berichtje!