Jönköping, Sweden

29 augustus 2018 - Jönköping, Zweden

Hoi allemaal,

hier weer een update over mijn eerste daagjes in Zweden. Op school zit ik nog midden inde introductie, dus hier zal ik de volgende keer wat meer over vertellen. ​In dit berichtje zal ik wat meer vertellen over de school, waar ik woon en wat er allemaal te doen is.

De stad waar ik woon en studeer is Jönköping in Zweden. Als je dit opzoekt in google maps zie je dat dit een stad is die aardig zuidelijk ligt, ongeveer in een driehoek met Oslo en Stockholm. Opzich is het niet heel vreemd dat de stad zo zuidelijk ligt, aangezien bijna alle Zweden in het zuiden wonen om het weer, klimaat en de langere dagen. De stad ligt ingesloten tussen drie meren, het grote meer boven de stad is zelfs het diepste meer van Zweden.

Het huis waar ik in woon, een van de complexen die verhuurd wordt via school, heet Vilhelmro en is gelegen aan dit grote meer, ongeveer vier kilometer vanaf school. De Nederlandse vrienden die ik al ken van mijn vorige opleiding wonen een eindje verderop, dicht bij het stadspark. Zij huren daar met z'n vieren een huis en aangezien dit een stuk dichterbij het centrum is, is dit echt de ideale plek om te crashen na feestjes oid. Het huis van mij is een van de oudste gebouwen voor studenten, vroeger een psychisch ziekenhuis en dit is ook zeker wel te zien. Het is zeker niet een heel fancy gebouw, het ziet er echt uit als een ziekenhuis, maar opzich is het prima om te wonen. Ik heb een eigen kamer met 2 bedden, de keuken en badkamer zijn gedeeld. Met een beetje liefde, plantjes en leuke dingetjes valt overal wel wat van te maken; ook wel van een kamer in een oud ziekenhuis :)​Zweden is het land van de IKEA, dus er zijn hier genoeg mogelijkheden om iets leuks te maken van je huisje.

Mochten jullie het trouwens nog leuk vinden om een kaartje te sturen (Ik vind dat wel heel leuk en heb een heel groot prikbord :)), dit is mijn adres:

Hilde Tamminga
Room 13
​Ebba Ramsays Väg 80
​555 94 Jönköiping, Zweden

Tot het volgende berichtje, waarin ik meer zal vertellen over mijn belevenissen in de introductieweek. Mailtjes, appjes en berichtejs zijn altijd welkom en er is nog genoeg ruimte op mijn prikbord :) Tot de volgende keer!