Kerstvakantie

13 december 2016 - Philadelphia, Pennsylvania, Verenigde Staten

Hoi allemaal, ook ditmaal weer geen berichtje uit het kleine Truro, maar het mooie Philadephia (zoals jullie op mijn routekaart kunnen zien). Dit omdat het kerst wordt, maar goed daarover straks meer. Het is al een tijdje geleden sinds ik voor het laatst een berichtje heb geplaatst, dus hierbij weer een update.

Afgelopen dagen heb ik echt wel een aantal leuke dingen gedaan, maar het hoogtepunt was toch wel echt schieten! Jaja, zoals een echte Canadees zijn we met een groepje naar een schietbaan geweest, waarbij we verschillende pistolen hebben uitgeprobeerd. Een geweer is niet zo speciaal, dus gingen we daar maar niet voor. Uiteindelijk heb ik met 2 geschoten, een beginners pistool en een pistool dat door de politie/ncis etc wordt gebruikt (ook die uit de series op tv) Vooral dat laatste pistool was heel vet, aangezien je echt zo’n terugslag voelt enzo. Maar het schieten valt echt nog wel vies tegen, het lijkt richten en schieten. Maar je pistool recht en stil houden om zo je doel te raken is nog best wel een puntje. Maar natuurlijk heb ik wel een paar keer de ‘bullseye’ geraakt. Hopelijk ga ik het binnekort nog een keer doen, want het was echt super vet! Helaas hadden we op de terugweg autopech, dat was iets minder maar ja er is niks aan te doen. En we waren met een leuke groep, dus zo erg was het niet, helemaal omdat we autopech kregen naast het winkelcentrum.

Zoals waarschijnlijk iedereen wel weet, wordt sinterklaas niet gevierd in Canada. Het eind van november en begin december was dus nogal gek, omdat alle winkels als helemaal vol lagen met kerst spulletjes en veel huizen al helemaal in kerstsferen waren. Gelukkig had ik nog wel de kans om sinterklaas te vieren, als evenement voor de Global Students Community. Samen met 2 klasgenoten hadden we voor die club een echte sinterklaas middag georganisseerd, met pepernoten en een cadeautjes spel. Al was het nog niet zo makkelijk, de mensen van de club komen van overal in de wereld dus niemand begreep het doel van sinterklaas. En probeer het dan nog maar eens uit te leggen… Maargoed iedereen had een cadeautje gescoord en ze vonden het allemaal leuk, een geslaagde middag dus.

De laatste paar weken ben ik ook weer helemaal into de ijshockey, wat een geniale sport is dat. En gelukkig zijn er een aantal connecties, waardoor we tot nu toe aldoor aan een gratis kaartje zijn gekomen. We gaan dan naar de bearcats toe, hét team van Truro. 2 spelers daarvan zitten in de kost bij een klasgenoot, dus had hij bijvoorbeeld een keer een klassen uitje geregeld waarin we allemaal in de VIP room konden zitten. Daarnaast heb ik ook een kennis van de kerk die in de organisatie zit, waardoor ik nog wel vaker aan gratis kan komen. En echt serieus, als je een keer een echte sport wil zien, ga ijshockey kijken! Er is actie, de manier waarop ze schaatsen is zooo knap en de gevechten enzo op het ijs is natuurlijk ook altijd leuk om te zien. Daarnaast is het nog best wel een ingewikkeld spel en zit er heel veel tactiek in. En als er dan een team heeft gescoord gaat het hele publiek helemaal los, dat groepsgevoel is heel erg leuk om te ervaren.

Maar voor ijs hoeven we niet alleen maar naar de ijshockeybaan. Ook vandaag onderweg naar Halifax was er een mega sneeuwstorm, in een uurtje ligt er zo 20cm sneeuw. EN KOUD DAT HET IS! Afgelopen week was het -11 of kouder en dan is dat nog ‘mild’ volgens een Canadese vriend. Leuk joh, Canada…

En het grote nieuws, al weten de meeste mensen het al wel, IK BEN ONDERWEG NAAR HUIS! We hebben een week kerstvakantie en ik moest sowieso van campus af. En helemaal met kerst en oud&nieuw is het wel heel gezellig om thuis te zijn, dus ben ik vanaf morgen/vandaag tot 4 januari in Nederland. Super fijn!

Dus, hier weer een korte update, sorry dat het niet zo heel erg uitgebreidt was maar mn vliegtuig vertrekt bijna.

Tot volgend berichtje!

Van reisblog naar fotoboek