Weekendje Denemarken

20 september 2018 - Bøgesø, Denemarken

Hoi hoi,

Hier weer een update van mijn bezigheden hier in Zweden, al kunnen jullie aan de titel zien dat vandaag over de benedenbuurman gaat.

Sommigen van jullie weten dat ik nog niet mijn officiële papiertje van Dronten had voor ik begon aan mijn master in Zweden. De diploma uitreiking was vorige week vrijdag en school begon al eerder, gelukkig was alvast beginnen geen probleem. Wat wel een probleem was, was dat ik dus als in Zweden woonde met de diploma uitreiking en dat ik dus moest beslissen of ik daarvoor terug zou komen naar Nederland. Na heel wat vergelijken en puzzelen besloot ik om toch niet naar Nederland terug te gaan. Het koste toch nog wel aardig wat geld, was een heel gevlieg om te combineren met school en ik zou sowieso belangrijke lessen missen. Daarnaast was ik alweer zo gefocust op school hier, dat ik het niet perse nodig vond om voor 2 daagjes al dit gedoe te hebben; mijn diploma kon ook prima met de post komen :)

Maar terwijl ik niet naar Nederland ging, besloot Laura, een van de vrienden van mijn vorige opleiding die hier nu ook zitten, om wel voor de diploma uitreiking naar Nederland te gaan. Thuis zou ze dan haar auto ophalen en dan terug gaan rijden naar Jönköping. Een beetje spontaan besloten Estha (andere vriendin) en ik haar tegemoet te reizen, zodat we dan ook even bij Laura's vader in Denemarken konden kijken.

Dus stapten we zaterdag middag in de trein richting Denemarken, waar Laura ook later die dag aan zou komen. De trein alleen al was een avontuur, met situaties waar je van stoel naar stoel wordt gestuurd en je uiteindelijk eindigt op een bankje in de trein-cafetaria; overstap issues en vertragingen en nog veel meer. Gelukkig eindigden we uiteindelijk toch nog in Næstved, waar Lau ons op kwam halen. Toen was het nog maar een stukje rijden naar Bøgesø, waar haar vader en zus een boerderij hebben (250 melkkoeien).

Na een tijd in de stad te hebben gewoon zonder dieren en weilanden om me heen, was het heerlijk om weer op het platteland te zijn tussen de koeien! We konden een beetje helpen met kleine klusjes en met de koeien/kalfjes knuffelen, dikke prima trip dus! We bleven niet heel lang, maar toch was het fijn om weer even op de boerderij te zijn. En het is niet heel erg ver weg, 4 uur met tolbrug ertussen, dus zoiets kan zeker vaker gepland worden!

Tot het volgende berichtje!

P.s. Iedereen bedankt voor de kaartjes, super lief! En mochten jullie foto's oid willen zien, check dan mijn facebook of insta (mailen mag natuurlijk ook altijd - [email protected])

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl