Moncton, New Brunswick

9 oktober 2016 - Moncton, Canada

JAAAAAA! Afgelopen donderdag was het zover, mijn eerste reisje buiten Nova Scotia. Ik ging namelijk met een groepje van school naar een soort conferentie in Moncton, New Brunswick.

Niet dat het een verre reis was, ‘s ochtends vroeg vertrokken we en ‘s avonds waren we weer terug in Truro. Maar toch, we hebben wel weer een andere provincie en stad gezien. En oh ja, we hebben ook vast wel wat geleerd op de conferentie.

‘s Ochtends vroeg om 6 uur stond de bus ons al op te wachten om richting Moncton te gaan. Natuurlijk moest er wel even een tussenstop gemaakt worden bij de Tim Hortons voor koffie/ thee, daarna gingen we weer op weg. Helaas was het ‘s ochtends nog donker, dus pas aan het eind van de rit konden we echt wat van de omgeving zien. Maar het was nog zo vroeg, dat de meesten toch lagen te slapen in de bus.

Toen we aankwamen op de conferentie waren ze al begonnen, binnenlopen was een beetje schamend. Helemaal omdat het een super formeel evenement was, allemaal zakenmannen en vrouwen, mensen van banken, investeerders en andere sjeike mensen. En dan kwamen wij daar aanlopen als normale studenten, wel in nette kleding maar lang niet zo formeel als de rest.

Tijdens de dag kregen we lezingen en workshops over verschillende dingen van ondernemerschap en het hebben van een bedrijf. Dit klinkt heel erg saai, maar er was bijvoorbeeld man van Dragons Den (tv programma) die vertelde hoe je je creativiteit kan verbeteren, we leerden hoe je investeerders kunt bereiken etc. Maar omdat we maar met een kleinere groep waren was het al heel erg gezellig om gewoon samen lol te hebben.

‘s Middags waren een aantal van ons nogal toe aan frisse lucht, dus zijn we even naar buiten gegaan om de stad te verkennen. Hierdoor misten we wel een lezing, maar goed we zagen in ieder geval iets van de stad. Aan het eind van de middag stond de bus weer klaar en gingen we weer naar huis. Nu konden we wel om ons heen kijken, en het was mooi! De bomen zijn heel mooi gekleurd en er is hier nogal veel bos, heuvels/lage bergen, de baai etc. Heel erg mooi! Moncton was zeker het bezoeken waard, ook al hebben we helaas niet zo heel veel kunnen zien van de stad. Dat bewaren we voor de volgende keer.

Tot het volgende berichtje!